بازدید وزیر میراث‌فرهنگی از گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری

سید رضا صالحی امیری، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از گروه هنرهای سنتی، پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز هنری و پژوهشی قرار گرفت.

به گزارش میراث‌آریا، در این بازدید که با حضور مصطفی ده‌پهلوان ریاست پژوهشگاه، علی دارابی معاون میراث‌فرهنگی، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی، ذات‌الله نیکزاد معاون پژوهشی پژوهشگاه، محمد افروغ مدیر گروه هنرهای سنتی و ... همراه بود، سید رضا صالحی امیری از تمامی کارگاه‌های گروه پژوهشی هنرهای سنتی بازدید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید تولیدات و پژوهش‌های انجام شده در گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری را ارزشمند و خلاقانه خواند و بر حفظ و احیای هنرهای سنتی (ملی) تأکید کرد.

در گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، هنرمندان در کارگاه‌های پژوهشی سفال و کاشی، زری‎بافی، قلمزنی، منبت، معرق، خاتم، سازسازی، نگارگری، خوشنویسی و... طبق اصول بازیابی شده از پژوهش‌های به عمل آمده، به خلق آثار فاخر و اصیل می‌پردازند.

در عین‌حال نیز گروهی از اعضای هیأت علمی و کارشناسان پژوهشی خبرۀ پژوهشگاه در بخش امور پژوهشی این گروه، مشغول تکمیل طرح‌های موظفی و همچنین تحقیق در خصوص دغدغه‌های پژوهشی موجود و مرتبط با مباحث این مرکز هستند.

گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری،  دارای دو بخش هنری و پژوهشی است که کارگاه‌های پژوهشی و حفظ و احیاء تحت نظر بخش هنری و پنج گروه پژوهشی شامل «گروه پژوهشی هنرهای صناعی»، «گروه پژوهشی بافت‌های سنتی و هنرهای وابسته به آن»، «گروه پژوهشی کتابت و نگارگری»، «گروه پژوهشی نمایش و موسیقی نواحی و سنتی» و «گروه پژوهشی مبانی نظری و زیبایی‌شناسی هنرهای سنتی»  تحت نظر بخش پژوهشی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062101364
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha